maandag 3 september 2012

Altijd wat te doen aan boord

Er zijn altijd klussen te doen aan boord. En het lijkt wel, hoe meer je klust, des te langer wordt de klussenlijst !? In het begin was dat nog wel logisch, als ik weer eens iets open schroefde om te bestuderen hoe dat onderdeel werkt, dan leidde dat er haast per definitie toe dat ik de boel niet meer in elkaar kreeg en we er -dus- een probleem bij hadden. Maar die tijd is wel veranderd. Ik ben best een klusser geworden... verbaas mijzelf regelmatig met de klussen die ik kan uitvoeren en verras mezelf ook regelmatig met slimme oplossingen, die dan ergens in mijn hoofd ontstaan. Lukt het mij niet, dan is er gelukkig op de haven altijd nog raad en daad. Zoals vlak voor de vakantie, toen we nog even een nieuwe driewegschakelaar plaatsten voor de bilgepomp. De slangen kregen we echter met geen mogelijkheid meer op de nieuwe schakelaar. En toen was daar Bert M. met de tip om de slang in kokend water te dompelen waardoor de slang soepeler wordt en wel te monteren is. Wat andere recente klussen (naast het altijd terugkerende deknaden vervangen, teakdoppen plaatsen, nalopen van alle techniek, installeren en plaatsen AIS, installeren en plaatsen kaartplotter, 12volt aansluitingen plaatsen in de kuip en bij de navigatietafel, TL armaturen repareren en vervangen, drinkwaterpomp repareren en zekering plaatsen, doorlopend lakwerk, oegen voor slingerzeilen plaatsen, extra verlichting bij de navigatietafel plaatsen, kokers plaatsen tussen luchthappers en plafond, toiletpomp vervangen, inventariseren en opschonen electra) op onderstaande foto's; een electrawerkje en vervangen van de retourslang van het toilet :-)

1 opmerking:

  1. Walewijn,
    Mijn eerste reactie was, « gôh, die jongen is goed bezig ». Dat groepenkastje ziet er nu professioneel uit, chapeau.
    Ik ben ook nieuwsgierig naar het toilet, als alles weer terug geplaatst is. Volgens mij ben je al flink op weg naar het predicaat, ‘Oceaanzeiler”

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.