maandag 19 december 2016

Kerstgroet van de Antares

Hallo daar! Even een mail via onze SSB radio, altijd weer een wonder om met de kortegolfradio via geluidsgolven een bericht te sturen, dat dan 'gewoon' op onze website komt.
Zo'n bestandje kan niet te zwaar worden, anders lukt het versturen niet meer. Dus geen foto's en niet te veel tekst. Voor dit bericht moet onze SSB radio met Pactor modum al 15 min. hard werken om het te plaatsen. Arme accu's...

We liggen voor Allens Cay, in de Exuma's, onderdeel van de Bahama's. Het enige strandje hier ligt vol leguanen, erg grappig. Morgen hopen we een paar eilandjes verder te zeilen, 15 mijl, de afgelopen dagen schuilden we hier voor het zoveelste koufront, met windstoten van 30knopen plus.
Die koufronten gaan af en aan, eind van de week komt de volgende. Zoals eigenlijk iedere week sinds we in de Bahama's zijn. Paar dagen harde wind, dan een dag of twee minder en dan waait het weer (te) hard.

Ruim twee weken lagen we in Bimini, waar een paar maanden geleden een nieuw Hilton Resort is geopend. Wat een feest! Iedere middag eindigden we in het verwarmde zwembad naast onze ankerbaai en als het ons te warm werd, koelden we even af in het gewone zwembad. Verder konden we er werken en internetten in een kantoor van het hotel, zwemmen in een superlang zwembad over de hele lengte van het hotel en hadden een prachtig uitzicht vanaf het zwembad op het dak.
En dan was er nog een treintje van het resort, dat de toeristen naar het dorp reed. En daar stapten wij ook gewoon in en zagen het dorp ook eens door de ogen van een toerist. Niemand die vroeg waarom we geen resort bandje om onze pols hadden.

Ha, Ha, wat een geweldig feest! Zo veel luxe hebben we onze hele reis nog niet ervaren. En toen onze gastank leeg was, mochten we de golfcar van een Amerikaanse motorboot lenen en tuften zo het dorp in.

Maar ja, de keerzijde is dan wel dat het moeilijk is om afscheid te nemen. En dus stelden we ons vertrek, met de voeten in het warme zwembad, tot twee keer uit. Het is ook best puzzelen met die korte weergaatjes, want vanaf Bimini moesten we direct 125 mijl naar Nassau. Dus 's ochtends om half zeven vertrek, zodat we met hoogwater over de ondiepe ingang naar buiten konden en de volgende ochtend liepen we om zeven uur Nassau binnen. Direct het anker uit, bijboot in het water en naar de kant om boodschappen te doen en benzine te tanken. Om tien uur hadden we alles weer aan boord en voeren direct 40 mijl verder naar Allans Cay, voor het volgend koufront ons te grazen zou nemen. Zo gezegd, zo gedaan.

De komende weken zijn we internetloos, dus bij deze wensen wij iedereen goede kerstdagen toe.

Groeten
Hedda, Quirijn en Walewijn.

1. Beste Walewijn,

Ik weet niet wanneer je dit bericht leest, maar ik zie ook geen andere mogelijkheid om jou te bereiken.
    Ik weet niet of jij op de hoogte bent van de ziekte van Ruud van Doorn.
    Ik vind het belangrijk dat jij weet dat Ruud in de nacht van 1 op 2 januari 2017 is overleden.
    Voor meer informatie kun je me natuurlijk mailen george.wurth@amsterdam.nl.

Met vriendelijke groeten,
    George Wurth

2. Wij zijn een erkende geldschieter die in 2000 is opgericht. We bedienen meer dan 60 landen met meer dan 200.000 agentschappen over de hele wereld. Solliciteer voor zakelijke of persoonlijke leningen, schuldconsolidatie, woningkrediet, hypotheeklening, projectlening, voor meer informatie Bezoek ons vandaag nog! E-mail: lendingcashhelpdesk@gmail.com
    whatsapp : +91 9108256518

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.